Har gjort eget te

Har nu kommit på ett sätt att få i mig den förfärliga färskrivna ingefäran. Om man gör te av det så smakar det faktiskt exakt som ”kung Markatta IngefärsTe” på hälsokosten som är svindyrt.  Alltså man river ner det i kokhett vatten bara, så löses det upp mer och blir inte lika kompakt. Eller så blandar man bara ned det i vanligt Te, typ kryddigt Roobois passar perfekt. Då blir också Ingefäran mer uppblandad. Om man bara tar lite Ingefära så smakar det till och med gott. Och lite socker. Men jag måste ju häva i mig en hel sked tydligen, för att få effekt sägs det. För att hela min trasiga fot alltså. Fantastisk liten rot den där.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0