Orangea tulipaner

Mamma sa en rolig sak. På julafton gav jag henne en bukett med orangea tulipaner. Kanske inte den typiska julblomman men dom tilltalade mig hos floristen :) Har alltid gillat tulipaner mycket. Det är något glatt med dom som jag gillar.
På juldagen pratade jag med Mamma i telefonen och då sa hon att tulipanerna påminde henne om mig, för dem spretade åt alla håll och gick inte att få någon ordning på i vasen hur hon än fixade och trixade.
Ja, det hon syftade på var att jag för henne är lite av en bångstyrig person, håller alltid på med massa saker samtidigt, och ordning är kanske inte min starkaste egenskap :) Och ja, jag har väl alltid gått min egen väg lite. Men slutligen sa hon att dom var otroligt vackra och att den orangea färgen verkligen gladde henne :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0