Julafton

Ska snart hem till Mamma och fira jul. Har nu suttit här vid datorn ett tag och tittat ut på dom snötäckta granarna som har en perfekt liten sol som glimtar därimellan :) (hmm...konstig min svenska har blivit)
Jag tänker på att vi väl inte haft en snöjul här uppe sedan typ...89 ?! Jag borde dra med Pappa och en pulka till Vitabergsparken sätta han på den och bara sparka iväg den. Vi har ju testat allt för att försöka få igång han efter stroken ! Underligt hur man kan gå från supersportig till att inte vilja röra sig alls ! Gud va kul vi hade när jag var liten ! Jag är så glad att jag han växa upp PRECIS innan datorerna slog igenom ! Verkligen i grevens tid !
Så glad att mina föräldrar var lite frilufsare, men ändå statsmänniskor. En perfekt kombination !!
Även fast min Pappa är lite av den äldre modellen så har han en väldigt ungdomlig syn på livet. Både Mamma och Pappa uppmuntrade mig alltid att gå ut i kylan med, pulka, skridskor eller skidor. Kanske det var någonstans där mitt sportiga jag utvecklades ? :)
Datorer i all ära men jag tror att det är bra att lära sig att uppskatta naturen i tidig ålder, speciellt om man lever i vårat klimat som kanske inte alltid är så inbjudande vid första anblick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0