Lidl hotline

Tog en morgonpromenad för att fånga några d-vitaminer. Passerade Lidl och tänkte why not ?  Plogade mig fram i snön till den gult lysande fläcken med blå text. Bönor och linser fanns inte i deras sortiment (?)

Men hittade en stor basilika för endast 10 pix ! Nöjd över kapet söker jag mig mot utgången och noterar en skylt i taket med en vacker leende kvinna vid ett skrivbord med headset. ”Lidl Hotline. Står det över kvinnan. Jag vet inte vad ”hotline” betyder i Tyskland men här i Sverige är det inget man direkt ascocierar med LIDL. Vilka ärenden som kunde avhandlas på hotline framgick inte av skylten. Bara ett telefonnummer.  Jag vet inte heller vad  modelkvinnor med 3 blonda barn skrattande i kundvagnen, som fanns på diverse reklamskyltar därinne betyder. Visst har man hört att den milt leende vackra husmodern lever kvar i vissa dunkla delar av Tyskland dit solens strålar ännu inte nått…men ändå liksom ? Jag har bara en känsla av att varken Emma Sjöberg eller Marcus Schenkenberg handlar på LIDL, men jag kanske har fel.  ICA reklamen har trots sin humoristiska framtoning viss verklighets förankring i hur konceptet presenteras. Men jag förmodar att med den rysligt fula LIDL logon var dem tvungna att kompensera med några snygga människor. Intressant det här med marknadsföring och hur den måste anpassas efter olika kulturer. Jag lämnade Lidl förbryllad men nöjd med min affär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0