Kärlek och pistoler

Woody Allen är bäst på att få fram riktigt bra karaktärer. Såg igår Vicky Christina Barcelona för andra gången. Otroligt bra film. Han kan verkligen konsten att skapa starka karaktärer. Är det därför man känner igen sig lite i alla hans karaktärer?

Känner igen mig i Christina när jag var sådär 22 år och var i Frankrike och Brasilien, och väl drevs av någon sorts nyfikenhet, har jag alltid gjort, men då var den väl på sin peak så att säga. Dödslängtan skulle vissa kanske kalla den, men det måste verkligen vara långt undermedvetet för jag vill verkligen inte dö. Kul var det i alla fall och jag  utvecklade definitivt min personlighet, och lärde mig många nyttiga saker.

Jag är ganska skeptiskt mot horoskop på nätet, men slösurfade lite och hittade en sajt med riktigt bra horoskop. Monica Hortell ganska känd astrolog som skriver horoskop på sajten Maria Nova. Läste 2008 års horoskop, och tyckte att det stämde väldigt bra in på året som gått. Det allra sista var nästan lite spökligt. Något i stil med: Du träffar som vanligt dem mest omöjliga typerna, och ditt kärleksliv kommer att kommer att diskuteras flitigt i vänskapskretsen. Hmm..jag vet inte. Är detta bra eller dåligt. På ett sätt är det ju skönt att veta att jag är en helt vanlig ”tvilling” men å andra sidan känns det lite för definitivt för att kännas som en lättnad. Ok detta är alltså mitt öde.

Min bästa vän är också tvilling och efter hennes historia om den komplicerade Fransmannen hon mött på sin lilla studie ort i Holland året som passerat så kanske det är något med tvillingar och komplicerade komplexa människor.

Jag tror att det måste ha något med att göra våra hjärnor söker utmaningar på något sätt. Synd bara att man inte kunde vända detta till att bli bra på matematik eller något sådant mer lukrativt i slutändan…istället

Hursomhelst för att återvända dit jag började. Just grejen med Woody Allen är ju att man kan se en bit av sig själv i alla hans karaktärer. Maria Elena och Juan Antonio är ju en kopia av mig och Xet i sin relation. Men jag fick mig i alla fall en tankeställare under filmen och lovade mig själv att jag aldrig ska gå så långt som Elena och rusa in med en pistol. Väl resten får ni se själva…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0